Ułatwienia dostępu

   

ul. Szkolna 9, 33-300 Nowy Sącz 18 444 34 80 sekretariat@sp3ns.edu.pl Biuletyn Informacji Publicznej

Przerwa na planszówkę

Autor: U. Popardowska-Chruściel

gry planszoweCzym jest Dzień Gier Planszowych

Święto miłośników planszówek, obchodzone 10 października. U nas wyjątkowo odbędzie się od 22 do 26 stycznia. Inicjatywa jest wspierana przez wydawców, sklepy, media, przedszkola, szkoły, kluby, puby i wszelkie inne miejsca dla graczy.

Planszówkowe rozgrywki to nie tylko sposób na relaks i ciekawą rozrywkę, ale także zajęcie, które wspiera rozwój naszej wiedzy i wyobraźni. To prawdziwy sport intelektualny, angażujący kluczowe obszary naszego myślenia, takie jak: pamięć, planowanie, dedukcja, czy liczenie. A co najważniejsze - spotkanie przy grach planszowych to idealna, łącząca pokolenia okazja do spędzenia czasu z innymi ludźmi. Dlatego zapraszamy do świętowania, edukowania i przede wszystkim grania w gry planszowe!

Ja lubię grać w gry dlatego, że to jest fantastyczny sposób na spędzanie czasu ze znajomymi. Można się śmiać razem, można mieć pretekst, żeby się spotkać.

~ Arlena Witt

Ciężko jest wspólnie czytać literaturę, podobnie jak ciężko w trakcie filmu porozmawiać na chwilę, o tym co się przed chwilą stało. Gry wszelkiego rodzaju, zapewniają pod tym względem rozrywkę najwyższego rzędu. A jak dotąd, gry planszowe najlepiej sprawdzały się, jako gry dla całej rodziny.

~ Kamil Nowak
autor "Blog Ojciec"

Wolę spotkać się ze znajomymi na gry planszowe niż chodzić do klubu. Może dlatego, że mam wystarczająco ekscytujące życie na scenie. Cieszą mnie po prostu zwykłe rzeczy.

~ Ewa Farna

Zapisy na konkretne gry oraz godziny będą odbywały się od 15 do 19 stycznia u wolontariuszy.

REGULAMIN TYGODNIA „PRZERWY NA PLANSZÓWKĘ”

I. UDOSTĘPNIANIE GIER NA MIEJSCU
1. Udostępnianie gier następuje nieodpłatnie w godzinach wyznaczonych przez organizatora – w czasie Tygodnia „Przerwy na planszówkę”, podczas godzin wychowawczych oraz w godzinach od 7.00 - 8.50 oraz 12.15 - 15.00.
2. Gry udostępniane są Uczniom i Nauczycielom, którzy zarejestrowani zostaną w zeszycie udostępnień.
3. Osoby korzystające z danej gry ponoszą solidarną odpowiedzialność za jej zwrot, zniszczenie lub uszkodzenia.
4. Czas korzystania z danej gry może zostać ograniczony.
5. Zwrot udostępnionej gry winien nastąpić do rąk Wolontariusza. Pozostawienie gry na ladzie lub w innym miejscu na terenie szkoły nie jest uznawane za zwrot. Użytkownicy odpowiadają za szkody spowodowane nieprawidłowo wykonanym zwrotem.
6. Gracze obowiązani są do przestrzegania przepisów porządkowych obowiązujących w szkole oraz do korzystania z gry z poszanowaniem praw innych Graczy. W przypadkach niewłaściwego zachowania podczas korzystania z gier lub wykonywania innych uznanych za niewłaściwe, Wolontariusz odmówi chętnym prawa korzystania z gier.
II. POSZANOWANIE GIER I ODPOWIEDZIALNOŚĆ ZA WYRZĄDZONĄ SZKODĘ
1. Szkoła oddaje do dyspozycji Gracza kompletne gry, które są własnością szkoły.
2. Gracz zobowiązuje się do dbałości o udostępnioną grę. Grę należy zwrócić w stanie niepogorszonym. Ewentualne oznaki zużycia mogą wynikać z normalnego użytkowania gry.
3. Każda gra zawiera specyfikację zawierającą jej pełne wyposażenie (spis elementów gry). Gracz powinien sprawdzić stan gry przed jej wypożyczeniem lub rozpoczęciem korzystania na miejscu według załączonego wykazu. Jakiekolwiek braki lub uszkodzenia powinny być zgłoszone Wolontariuszowi przed udostępnieniem i wpisane w rewersie. Niezgłoszenie braków i uszkodzeń gry traktowane jest jako udostępnienie gry kompletnej.
4. Gracze ponoszą odpowiedzialność materialną za szkody spowodowane nieprawidłowym użytkowaniem gry, a także za jej zagubienie, uszkodzenie bądź zdekompletowanie.
5. Wolontariusz odbierający od Czytelnika zwracaną grę sprawdza stan techniczny
i kompletność gry, zgodnie ze specyfikacją zawierającą jej pełne wyposażenie.
6. W przypadku uszkodzenia, zagubienia lub zdekompletowania gry, korzystający z niej Gracze odpowiadają za wyrządzoną szkodę i zobowiązani są do następujących świadczeń:
1) odkupienia jednakowej pozycji, lub
2) uiszczenia kwoty stanowiącej równowartość wyrządzonej szkody, lub
3) pokrycia kosztów naprawy uszkodzonej gry.
Gracze zobowiązani są do spełnienia jednego z wymienionych świadczeń w terminie uzgodnionym z opiekunem Szkolnego Koła Wolontariatu.
7. Do chwili spełnienia świadczeń odszkodowawczych z tytułu zagubienia, uszkodzenia lub zdekompletowania gry Gracze tracą możliwość korzystania ze zbiorów.

W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie postanowienia właściwych przepisów prawa powszechnie obowiązującego.

Regulamin obowiązuje od dnia 22.01.2024 r.